latinica | ћирилица

efektiKako se društvenim mrežama šire različiti modeli kriterijuma vrednovanja, želeli bismo da izbegnemo (nepoželjnu) praksu nekritičkog preuzimanja dokumenata samo zarad ispunjavanja forme, a čija se primena neće videti u neposrednom radu, budući da su kriterijumi onoliko dobri koliko odražavaju realnu praksu datog stručnog veća, u skladu sa propisanim nastavnim planovima i programima, obrazovnim standardima i pravilnicima o ocenjivanju, ali i specifičnim okolnostima i obrazovnovaspitnim potrebama, i koliko su zaista primenljivi i vidljivi u praksi kao instrument ocenjivanja, ali i đačke samoprocene i vršnjačkog vrednovanja. 

Stoga smo pozvali kolege da podele svoje primere kriterijuma formativnog i sumativnog ocenjivanja, kako biste imali što više različitih pristupa i modela, uz želju da vas podstaknemo da sami razvijate instrumente vrednovanja koji su primenljivi u vašoj praksi i koji zaista unapređuju kvalitet praćenja i vrednovanja učeničkih postignuća u funkciji daljeg napredovanja (proverljivo i vidljivo u analitičko-istraživačkoj praksi). Sigurni smo da će stručna veća, na osnovu primene u neposrednom radu, ali i prema sugestijama prosvetnih savetnika, iz godine u godinu unapređivati kriterijume vrednovanja unapređujući opšti kvalitet rada. Želimo da vas podstaknemo  da razmišljate i o sledećim važnim temama: 

qr code prezentacija 1 1U Centru za stručno usavršavanje u Čačku, u ponedeljak 30. septembra 2019. godine, održan je sastanak Stručnog veća školskih bibliotekara Moravičkog okruga, kao vid stručnog usavršavanja u nadležnosti ustanove. Na ovom sastanku, školski bibliotekari su predložili plan rada Stručnog veća za ovu godinu i dogovorili su se o predstavljanju radova i školskih biblioteka na pretkonferenciji Međunarodne konfkerencije Bibliotekarskog društva Srbije. 

Viši bibliotekar Dubravka Ilić (Gradska biblioteka "Vladislav Petković Dis") najavila je aktivnosti podrške matične biblioteke; Biljana Lukić, školski bibliotekar i pedagoški savetnik, govorila je o digitalnim kompetencijama zaposlenih u obrazovanju, uz prezentaciju o alatu QR Code, dok je Radovan Vasojević, školski bibliotekar i nastavnik engleskog jezika, predstavio kao primer dobre prakse upravo primenu alata QR Code u nastavi. 

godine puU subotu 28. septembra i u nedelju 29. septembra 2019. godine započela je obuka zaposlenih u ukupno 18 predškolskih ustanova na teritoriji cele Srbije za primenu Novih osnova predškolskog vaspitanja i obrazovanja. Zadovoljstvo je što je ova obuka započela upravo u Čačku u PU „Radost“ i PU „Moje detinjstvo“. Po 90 vaspitača i stručnih saradnika ovih ustanova radno je provelo vikend koji je za nama. Obuka traje pet dana – četiri dana (dva vikenda) vaspitači učestvuju neposredno u realizaciji programa obuke, a jedan dan se ostvaruje  kao onlajn-obuka. Obuci u PU „Radost“ oba dana prisustvovala je i rukovodilac Školske uprave  Čačak Sladjana Parezanović.