latinica | ћирилица

горачици 2Mirjana Ivanović, prof. razredne nastave iz OŠ "Vuka Karadžić" iz Kaone, poslala nam je članak za rubriku dobrih primera iz prakse koji objavljujemo u celosti (ali bez divnih pratećih fotografija):

Da se i u malim seoskim školama, daleko od očiju ŠU, radi s velikim entuzijazmom i ogromnom željom da ono malo dece što imaju u svojoj školi nauče što više mogu, da im usade najkvalitetnije znanje i najbolje ljudske osobine, da ih uključe u sve vrste takmičenja i aktivnosti i na taj način pripreme da se uhvate u koštac sa životom, trude se nastavnici jedne male dragačevske škole koja broji jedva 44 učenika.
Nastavnici svakodnevno u svoj način rada i prenošenje znanja koriste različite metode i raznovrsna nastavna sredstva od savremenih do najprostijih, prirodnih, koje deca mogu dodirnuti, oblikovati, šutirati, baciti, polomiti...


Jedan od primera su časovi likovne kulture u kombinaciji prvog i trećeg razreda. Družina malobrojna (njih šest), ali jako znatiželjna, vredna, radna i poslušna.
Na poslednjim časovima, realizovanim 17. 3. 2017. godine, prvaci su plastelin zamenili testom koje su sami napravili uz priču kako mama pravi hleb. Od testa su pravili različite predmete koje su izvukli iz ranca „iznenađenja“, koji su prepoznali taktilnim putem, a kada su ga videli rekli su o njemu sve sto znaju: čemu služi; koja je to vrsta materijala; gde se može naći; da li je glatko, hrapavo, tvrdo, meko...

 

U njihovoj igri učestvovao je i učenik trećeg razreda, jer se u rancu skrivao njegov matrijal za rad: STAKLENA BOČICA SA MASTILOM (tegla), tempera, četkica, folija.
Dok su učenici prvog razreda odgovarali na nastavnu jedinicu NAPRAVIĆU – POKLONIĆU, učenik trećeg razreda je slikao kožu krokodila.

Učenički smeh, rad i uživanje u radu potkrepljivala je muzika (najlepše dečje pesme) koja je dopirala sa računara koji se nalazi u uglu učionice i koji svakodnevno koriste što učenici, što učitelj u cilju lakšeg i zanimljivijeg puta ka savladavanju nastvanih sadržaja.
Kada svi imaju istu želju (NAUČIĆU ŠTO VIŠE) i oni što usvajaju znanje i oni što ga pružaju, stići do cilja nije teško.