Školska uprava Čačak čestita Biljani Uskoković Brković i Dušici Stanojević, nastavnicima biologije, na nagradama za najbolju metodičku inovaciju u nastavi biologije.
Savetnik – spoljni saradnik i pedagoški savetnik Biljana Uskoković Brković poslala nam je tim povodom i kratak izveštaj za sajt, koji objavljujemo u celosti:
Posvećeno prerano izgubljenom kolegi i prijatelju, Zoranu Iliću, nastavniku biologije i direktoru OŠ „Milica Pavlović” Čačak.
Univerzitet u Beogradu – Biološki fakultet i Centar za obrazovnu tehnologiju, metodičko usavršavanje i karijerno vođenje nastavnika biologije, drugu godinu zaredom, nagradio je Biljanu Uskoković Brković, nastavnika biologije, za najbolju metodičku inovaciju u nastavi biologije za školsku 2023/2024. godinu.
Rad nosi naziv „Samoocenjivanje i kooperativno ocenjivanje učenika”. Kao ogledna aktivnost realizovana je sa učenicima osmog razreda OŠ „Milica Pavlović” i u saradnji sa Ljiljanom Ivanković, nastavnikom informatike. Rad je uvršten u Godišnji plan rada savetnika – spoljnih saradnika Školske uprave u Čačku i predstavljen zainteresovanim nastavnicima na stručnom skupu 5. aprila 2024. u saradnji sa Goranom Šipetićem, spoljnim saradnikom, kroz primenu tehnika/alata u pružanju podrške učenicima tokom samoocenjivanja i međusobnog ocenjivanja, kao najmanje primenljive metode u našoj nastavnoj praksi.
Kako bi se primenile različite tehnike ocenjivanja, neophodno je da nastavnik bude upoznat sa mogućnostima povremenog uvođenja samoocenjivanja i kooperativnog ocenjivanja učenika u nastavni proces: koje su prednosti i nedostaci ovih tehnika, važnost kriterijuma ocenjivanja, obrazlaganja ocena i preporuka za dalje napredovanje, kako pripremiti učenike za samoprocenu i međusobnu procenu, koji su načini realizacije i primene u praksi.
Učenicima se pruža podrška u proceni sopstvenog i rada njihovih vršnjaka, korišćenjem odgovarajućih načina vrednovanja. Tokom primene ovih oblika ocenjivanja, nastavnik ima ulogu posrednika koji usmerava učenike na sam postupak i kriterijum vrednovanja, jer cilj nije sama ocena već način i postupak kako je učenik došao do te ocene.
Ove metode daju efekte tek nakon primene tokom dužeg vremenskog perioda – što više učenici stiču uvid u svoje znanje i kriterijume ocenjivanja, biće sve bliže realnoj proceni svog rada i proceni postignuća svojih vršnjaka. Mogu se svrstati u neformalno ili formalno - formativno ocenjivanje.
Pohađanje obuka stalnog stručnog usavršavanja i želja za pronalazak odgovarajuće i relevantne literature, doprinosi da nastavnik može sigurnije i veštije izaći pred učenike savremenog doba, kada ih je sve teže motivisati za učenje.
Link ka prezentaciji.
Nagrađeno je 10 nastavnika osnovne i srednje škole, a pored ovog rada, nagrađen je i rad koleginice Dušice Stanojević iz OŠ „Branislav Petrović” Slatina.
Spisak nagrađenih.
Sajt Centra: https://cnb.bio.bg.ac.rs/novosti,