Štampa
Pogodaka: 1610

за сајт 3Jedan od problema sa kojima se susreće savremeno školstvo jeste i problem razvijanja motivacije, kao sastavnog dela procesa školskog učenja. Na motivaciju učenika za učenje nastavnik i te kako može da utiče i u savremenom obrazovnom okruženju. Zadovoljstvo učenika, a samim tim i bolja postignuća, po brojnim istraživanjima, veća su i bolja što su nastavne metode i oblici različitiji.
A kako danas mlade ljude podstaknuti na to da zavole književnost i čitanje?
Mogućnosti su raznovrsne, a mi smo izabrali da vam predstavimo kako su na to pitanje odgovorile naše uvažene koleginice doktorand Verica Кostić i Nataša Buha, pripremajući časove koji se emituju na RTS-u, na obrazovnoj platformi Moja škola.


Nastavnica Verica Кostić, zaposlena u OŠ „Sreten Lazarević” iz Prilika, inače dobitnik nekoliko nagrada za najbolju metodičku pripremu (videti članak: Junska nagrada za prof. Vericu Kostić) pozvala je na čas obrade Uvele ruže Borisava Stankovića popularnog glumca Hadži Nenada Maričića, koji se pozivu rado odazvao i audio-snimkom učenicima širom zemlje čas učinio zanimljivijim i podsticajnijim.
Nastavnica Nataša Buha, zaposlena u OŠ „Momčilo Nastasijević” iz Gornjeg Milanovca, imala je divnu podršku književnice Vladislave Vojnović, koja se na njen čas uključila odgovarajući na pitanja koja su joj poslali učenici, upoznajući se sa odlomcima njenog dela Priče iz glave / Pozorište u okviru nastavnog programa za Srpski jezik i književnost u šestom razredu OŠ. Zahvaljući tom uključenju, svi učenici naše zemlje su, posredstvom nastave na daljinu, imali specijalnog i dragog gosta, što je svakako odličan motivacioni postupak.
Zahvalnost za ove uspešne primere pedagoške prakse izričemo i uvaženim koleginicama i njihovim dragim i poštovanim gostima: Vladislavi Vojnović i Hadži Nenadu Maričiću.

U ovaj članak s punim pravom možemo da uvrstimo i čas prof. razredne nastave Ljiljane Đurović, pedagoškog savetnika zaposlenog u OŠ „Momčilo Nastasijević" iz Gornjeg Milanovca, koja je u pripremu i realizaciju časa za predmet Srpski jezik u trećem razredu OŠ: Jovanka Jorgačević „Nikad dva dobra" – izražajno čitanje po ulogama (utvrđivanje) koristila i arhivski materijal RTS-a, iz serijala „Kockica", u kojoj je obrađena tema stvaranja pozorišne predstave, ali koja je u izražajno čitanje uključila i jednu veliku porodicu iz Beograda čiji je najmlađi član učenik trećeg razreda. Ovaj motivacioni postupak donosi i još jednu dobrobit, a to je uključivanje šire lokalne zajednice i povezivanje sa drugim školama, što je takođe jedan od razvojnih prioriteta. 

Učesnici u izvođenju tog dramskog teksta zaslužuju takođe naše pohvale: 

Napomena: Naravno, među časovima koje su snimali nastavnici iz Moravičkog okruga iz svih predmeta bilo je mnogo inovativnih postupaka koji doprinose tzv. horizontalnoj razmeni i stručnom usavršavanju. Na svakom času se mogu izdvojiti dobri primeri i uspešna metodička rešenja, ali razumećete nas da smo se opredelili da na sajtu  biramo samo one primere koje je moguće povezati sa razvojnim prioritetima obrazovnog sistema uopšte. Važno je napomenuti da ćemo i dalje, u okviru redovne podrške školama, nastaviti da ističemo uspešne primere iz pedagoške prakse, ali i da ukazujemo na slabosti koji bi trebalo prevazilaziti, te i vas pozivamo da na stručnim većima i timskom usavršavanju u okviru ustanove vrednujete časove iz RTS baze.

Uz pomoć supervizora i prosvetnih savetnika mi ćemo uskoro početi da izdvajamo takve primere i iz drugih predmeta, te vas pozivamo da pratite naš sajt kako bismo zajedno unapređivali naše nastavničke kompetencije tragajući za najboljim metodičkim rešenjima (spisak svih uvaženih kolega koji su se odazvali profesionalnom izazovu snimanja časova pogledajte na ovom LINKU).