latinica | ћирилица

саветовање саветникаU Centru za stručno usavršavanje zaposlenih u Čačku 13. decembra 2022. godine, od 12.00 do 14.20 č, održano je savetovanje za savetnike – spoljne saradnike. Savetovanju su prisustvovali: Katarina Dunjić Mandić, Katarina Ristanović, Mica Savković, Dragan Andrić, Vesna Čeganjac Marković, Milica Karanac i Biljana Uskoković, a odsustvovao je samo savetnik Goran Šipetić. Savetovanje je vodila Danijela Kovačević Mikić, prosvetni savetnik. 

Teme savetovanja: 

1. Programiranje, planiranje i izveštavanje nastavnika i stručnog saradnika; 

letopisDanijela Bugarćić, stručni saradnik RCT Čačak, obavestila nas je o sledećem:

Regionalni centar za talente Čačak izdao je Letopis za školsku 2021/2022. godinu kao pisani izveštaj prethodnog ciklusa rada i prikaz rezultata i postignuća učenika i mentora. Кontinuirani rad, upornost i istrajnosti učenika, posvećenost profesora - mentora rezultirali su sa 42 osvojene Državne nagrade i 34 Specijalne diplome u kategoriji istraživačkih radova.

Regionalni centar za talente Čačak je u Nišu 15. novembra 2022. godine nagrađen u kategoriji Institucija godine za izvanredne rezultate postignute u mentorskom radu sa učenicima koji imaju izrazite sposobnosti i za postignuća daravitih učenika na svim nivoima Državnog takmičenja i smotri. RCT je laureat nagrade „Svetislav Milić - mladima od srca“.

Sa ponosom ističemo da je 2021/2022. školska godina - godina za pamćenje.

vodičObjavljen je novi priručnik u izdanju Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja: Mentorstvo – Vodič za nastavnike u školama

Prve godine rada u školi za nastavnike pripravnike, kao i za njihove mentore, mogu biti zahtevne i izazovne. Izazovi se ogledaju kako u uklapanju u novu socijalnu sredinu, tako i u adekvatnom odgovaranju na zadatke koje posao nastavnika donosi – rad u nastavi (planiranje, realizacija, praćenje i ocenjivanje), saradnja sa kolegama i roditeljima (rad u timovima; roditeljski sastanci), praćenje i dokumentovanje aktivnosti sopstvenog rada itd.

Teškoće i izazovi se posebno ispoljavaju ako su pripravnici prepušteni sami sebi, a po pravilu im je potrebno mnogo više od prijateljske dobrodošlice – neophodna im je profesionalna podrška, podsticaj i kontinuirana i neposredna pomoć.