latinica | ћирилица

12583611 800764283366870 1292373072 nNaš obrazovni sistem, kroz definisane standarde kvaliteta rada, ističe važnost naglašavanja ključnih pojmova u procesu nastave i učenja. Podzakonski akti kojima se propisuju nastavni programi jasno ističu pojmove iz različitih oblasti predmeta koji bi trebalo da budu ciljevi učenja na određenom stepenu obrazovanja, dok pravilnik o ocenjivanju nalaže obavezu inicijalnog proveravanja znanja, kao dijagnostičkog vrednovanja koje obezbeđuje adekvatno programiranje nastavnog procesa, usklađenog sa specifičnostima odeljenja ili grupe učenika.
Imajući sve ovo na umu, na početku rada sa talentima, pri Centru za talente Moravičkog okruga, u inicijalnom testu za mešovitu grupu učenika (koja obuhvata uzrast od sedmog razreda osnovne škole do četvrtog razreda srednje škole), pored uobičajenih tipova zadataka, kreirala sam i osmosmerke za proveravanje ključnih pojmova iz teorije književnosti i iz gramatike, koje su učenici odlično prihvatili i koje su meni zaista pomogle da ih već tokom prvog časa bolje upoznam.

 

Ključni pojmovi skriveni u osmosmerkama pripadaju programima različitih uzrasta (što je u ovom slučaju motivisano strukturom grupe), ali je vrlo lako ovakve osmosmerke uskladiti sa nastavnim programom i koristiti ih u različitim situacijama: pri praćenju ostvarenosti obrazovnih standarda ili inicijalnom i završnom proveravanju, pri sistematizaciji gradiva, s mogućnošću učeničkog samovrednovanja ili vršnjačkog vrednovanja, sa manje pojmova i tokom redovnog procesa praćenja i vrednovanja učeničkih postignuća i sl. Takođe, u radu sekcija, mogu se planirati i aktivnosti u kojima bi sami učenici osmišljavali zadatke na kreativan način, između ostalog, i u vidu osmosmerke.

 

Ukoliko ste zainteresovani, preuzmite didaktičke materijale i video-klipove sa rešenjima skrivenih pojmova: