latinica | ћирилица
zavrzlameOgranak Gradske biblioteke u Zablaću i OŠ „Vladislav Petković Dis” organizovali su javni čas pod nazivom „Jezičke zavrzlame” u četvrtak 30. januara 2020. u trpezariji Škole. Događaju su prisustvovali učenici, prosvetni radnici, ali i publika zainteresovana da sazna više o sopstvenom jeziku i greškama u svakodnevnom govoru.
U programu su učestvovala 24 učenika starijih razreda –  članovi zajedničke bibliotečke sekcije Škole i Ogranka, koju vode Zorica Đaković, nastavnik srpskog jezika i Dubravka Ilić, bibliotekar u Ogranku. Ideja o održavanju ovakvog časa nastala je tokom održavanja brojnih edukativnih radionica u Ogranku (na teme promocije čitanja, preporučivanja knjiga vršnjacima, pravilnog govora i pisanja) i sa željom da što više mladih sazna ovakve informacije. Osim video-prezentacije na kojoj su prikazane najčešće greške u pisanju ili izgovaranju pojedinih reči: radio, avion, odeljenje i dr, publici su na zanimljiv način, u petnaestak skečeva, predstavljene ustaljene fraze koje se svakodnevno koriste, a malo ko zna kako su nastale.

lketiraNa listi Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, kao jedan od izabranih programa stručnog usavršavanja od javnog interesa je i program “Od knjige do igre - školska lektira kroz pozorišnu predstavu” koji realizuju učiteljice iz OŠ „Milica Pavlović“ iz Čačka: Lela Petrović i Maja Koraksić i čačanski glumac Vladimir Jocović.

Obuka na kojoj mogu učestvovati učitelji i nastavnici biće besplatna i učesnici će dobiti sate stručnog usavršavanja.

logo sajma izdavastvaŠkolska uprava Čačak u saradnji sa školama Moravičkog okruga svake druge godine organizuje Sajam (pred)školskog izdavaštva, kao oblik stručnog usavršavanja u nadležnosti ustanove, budući da se iz školskih izdanja može steći uvid u kvalitet obrazovnovaspitne prakse u ustanovi (razvoj predmetnih i međupredmetnih kompetencija učenika, kvalitet školskog programa, prevencija nasilja, razvoj inkluzivne kulture, vannastavne aktivnosti, etos  i dr.).

Za takmičenje školskih listova uspostavljeni su kriterijumi vrednovanja, koje objavljujemo ponovo u ovom članku, a najviše se vrednuje sam sadržaj listova budući da sve ustanove nemaju jednake finansijske mogućnosti u pogledu tehničke opreme i kvaliteta štampe. Važno je da školski listovi ukazuju na učešće učenika u kreiranju uredničkog koncepta, da rubrike budu i obrazovnog i vaspitnog i informativnog i zabavnog karaktera, da se list odnosi na učenike svih razreda, odnosno svih obrazovnih profila, da tekstovi budu različitog žanra – osim raznovrsnih novinarskih tekstova (intervju, vest, reportaža i dr.), neophodno je da sadrže i umetničke tekstove.