latinica | ћирилица

ćitilicaU okviru akcije "Sačuvajmo ćirilicu" koju su u Osnovnoj školi "Milan Blagojević" iz Lučana pokrenuli đaci novinarske sekcije u saradnji sa nastavnicom Monikom Ružić, 43 učenika i 7 nastavnika posetilo je dvodnevni seminar "Negujmo srpski jezik" (4. i 5. oktobra) u organizaciji Ministarstva kulture i informisanja i Filološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu.

U Obrazovno-kulturnom centru "Vuk Karadžić" u Tršiću, đaci su imali priliku da pogledaju predstavu "Devojka brža od konja", da prisustvuju seminaru, posete Vukovu rodnu kuću i manastir Tronošu.

Domaćini su im bili profesor Veljko Brborić i Ivana Dedić, predstavnik Ministarstva kulture.

marieIz Guče u Dragačevu stiže nam zanimljiv i lep prilog za sajt. Objavljujemo ga u celosti: 

Mada nas Guča prvo asocira na trubu, ova priča se ipak tiče učenika i nastavnika OŠ „Akademik Milenko Šušić“ u Guči. Posebnom energijom zrači, okuplja kreativne učiteljice, inspirativne nastavnike i iskre od učenika. Čačanka, svakodnevno putujući u divne predele Dragačeva, digitalnim putanjama prenosi učeničke i nastavničke radove. Pojedina ostvarenja su retkost u profesionalnom razvoju.

Vreme kada nismo uljuljkani u materijalnom izobilju najsnažnije budi kreativnost.

efektiKako se društvenim mrežama šire različiti modeli kriterijuma vrednovanja, želeli bismo da izbegnemo (nepoželjnu) praksu nekritičkog preuzimanja dokumenata samo zarad ispunjavanja forme, a čija se primena neće videti u neposrednom radu, budući da su kriterijumi onoliko dobri koliko odražavaju realnu praksu datog stručnog veća, u skladu sa propisanim nastavnim planovima i programima, obrazovnim standardima i pravilnicima o ocenjivanju, ali i specifičnim okolnostima i obrazovnovaspitnim potrebama, i koliko su zaista primenljivi i vidljivi u praksi kao instrument ocenjivanja, ali i đačke samoprocene i vršnjačkog vrednovanja. 

Stoga smo pozvali kolege da podele svoje primere kriterijuma formativnog i sumativnog ocenjivanja, kako biste imali što više različitih pristupa i modela, uz želju da vas podstaknemo da sami razvijate instrumente vrednovanja koji su primenljivi u vašoj praksi i koji zaista unapređuju kvalitet praćenja i vrednovanja učeničkih postignuća u funkciji daljeg napredovanja (proverljivo i vidljivo u analitičko-istraživačkoj praksi). Sigurni smo da će stručna veća, na osnovu primene u neposrednom radu, ali i prema sugestijama prosvetnih savetnika, iz godine u godinu unapređivati kriterijume vrednovanja unapređujući opšti kvalitet rada. Želimo da vas podstaknemo  da razmišljate i o sledećim važnim temama: