latinica | ћирилица

gornji milanovacDragana Stefanović, pedagoški savetnik u Gimnaziji „Takovski ustanak" prosledila je za rubriku razmene dobrih primera iz prakse svoj izveštaj o realizaciji projekta "Da li je mladima potrebna istorija?"

Na poziv profesorke istorije Ljiljane Čeliković, koordinatora i realizatora projekta „Da li je mladima potrebna istorija?“, uključena sam kao pedagoški savetnik u sve faze pripreme, realizacije i evaluacije ovog projekta.
Osnovni ciljevi su bili primena projektne nastave i nastave bazirane na ishodima, implementacija vršnjačkog mentorstva i edukacije, vrednovanje nastave bazirane na ishodima kroz kreiranje relevantnih instrumenata samoevaluacije, evaluacije grupnog rada i evaluacije projekta u celini. Projekat je realizovan kroz primenu međupredmetnih kompetencija saradnje, komunikacije, obrade podataka  i digitalne kompetencije.

20180526 103400S namerom da nagradi najbolje nastavnike  koji ulažu velike napore i zalažu se u pripremanju učenika za Republičko takmičenje iz književnosti „Кnjiževna olimpijada” i Republičko takmičenje iz srpskog jezika i jezičke kulture od školske 2012/13. do 2017/18. godine (šest godina takmičenja), a posle utvrđivanja podataka, Društvo za srpski jezik i književnost Srbije odlučilo je da dodeli priznanja nastavnicima osnovnih škola koji imaju 3 i više nagrada, a nastavnicima srednjih škola koji imaju 5 i više nagrada (ukupno 98 nastavnika od 1143). Među nagrađenim nastavnicima su i tri nastavnika iz Moravičkog okruga:

logo 1624972574Кomisija za praćenje standarda OŠ „Filip Filipovićˮ prosledila je za rubriku razmene primera dobre prakse izveštaj o polugodišnjem testiranju učenika. Ovo je ujedno i primer kako škole mogu da razvijaju analitičko-istraživačku praksu i unapređuju nekoliko oblasti rada: Programiranje, planiranje i izveštavanje, Nastava i učenje, Obrazovna postignuća učenika, Podrška učenicima.

Polazeći od toga da je svrha samoevaluacije u školi  kontinuirano poboljšavanje kvaliteta rada, komisija za praćenje obrazovnih standarda u  Osnovnoj školi „Filip Filipovićˮ Čačak, u sastavu: Gordana Damnjanović, profesor razredne nastave (koordinator), Ivanka Radovanović, profesor matematike i Čedomir Sandić, profesor srpskog jezika i književnosti, došli su na ideju da organizuju i održe polugodišnja testiranja iz matematike za učenike od prvog do osmog razreda, a za učenike starijih  razreda i  iz srpskog jezika, hemije i fizike.